Els caçadors volen saber per què moriren els seus cans al vaixell
Ara per ara, no duran a terme accions legals
Les obres duraran 12 mesos i tendran un cost de 4,5 milions d'euros
A quatre dies que faci cinc anys de la torrentada de Sant Llorenç, en què moriren 13 persones, el Consell de Mallorca ha aconseguit desbloquejar el projecte de la variant de Sant Llorenç que va causar les greus inundacions. Finalment, la reforma ha obtingut el vistiplau de Recursos Hídrics del Govern. Ara, comença la tramitació administrativa per licitar-ne les obres, que podrien començar l’any que ve.
El nou pont tendrà una amplada de 60 metres i 10 arcs, que admetran un cabal d’aigua superior al de la torrentada del 2018. En aquella ocasió, el pont no va poder absorbir la crescuda del torrent. Segons el president del Consell de Mallorca, Llorenç Galmés, és un projecte “molt ambiciós”, perquè el llit del torrent tendrà una capacitat hidràulica sense precedents en la història de Mallorca.
El projecte -el primer dels prevists per prevenir els efectes de futures torrentades- inclou també la construcció de diversos murs de contenció a banda i banda del torrent que evitaran que, en cas d’una crescuda, s’inundi la rotonda que dona accés a la carretera de Son Carrió, com va passar el 9 d’octubre de 2018.
Un projecte que ara es traurà a licitació i que tendrà una durada d’obres de 12 mesos i un cost de 4,5 milions d’euros. Mentre durin les feines, el trànsit es desviarà pel vial de servei que hi ha just al costat de la variant.
Ara per ara, no duran a terme accions legals
Ha estat per casualitat que al mateix edifici del nucli costaner de Son Servera, on es va cremar ahir un pis, la Guàrdia Civil ha fet escorcolls i ha detingut una persona, vinculada als baixos
Es tracta d'una prova indiciària i que s'ha de corroborar en un laboratori
S'està a l'aguait de la necròpsia per saber-ne les causes