Una parròquia de Palma acull famílies que han quedat sense sostre
Quasi 50 persones viuen a un recinte de la Mare de Déu de Montserrat del Rafal
Per poder dur a terme les obres, Ports de les Illes haurà de compensar el Fons de Posidònia amb 190.000 euros
91
El projecte de reforç del dic de Cala Rajada afectarà 2.700 metres quadrats de posidònia. Per poder dur a terme les obres, però, Ports de les Illes haurà de compensar el Fons de Posidònia amb 190.000 euros. Una iniciativa inclosa dins la reforma del Port i que ha passat el tràmit ambiental de la Comissió de Medi Ambient de Balears.
L’any 2017 una tempesta va ocasionar diversos desperfectes al port de Cala Rajada que es varen solucionar amb actuacions d’urgència. A partir d’aquestes, Ports de les Illes va decidir que era una de les infraestructures que necessitaven una actuació estructural. El projecte preveu entre altres actuacions reforçar el dic construint-hi una escullera per protegir el port de les onades. I també reordenar els diferents usos de les instal·lacions, com el pesquer i el nàutic, ja que a l’estiu hi ha un increment de l’activitat.
Les obres del dic, com dèiem, afectaran 2.700 metres quadrats de posidònia i per poder dur-les a terme, Ports de les Illes haurà de compensar el Fons de Posidònia. Hi haurà d’aportar 190.000 euros. Una quantitat equivalent a l’impacte damunt 8.000 metres quadrats de posidònia i que és el fruit d’un acord entre Ports i el Govern central. El director general de Medi Natural i Biodiversitat, Llorenç Mas, ha assegurat a IB3 Ràdio que els doblers es destinaran a restaurar zones degradades
Aquests 190.000 euros s’afegiran a uns altres 200.000 més que ja té els Fons de Posidònia provinents de les obres del port de Ciutadella
Amb aquests doblers es fan tasques de divulgació i estudis sobre els impactes que tenen els emissaris submarins damunt aquesta planta marina. També, però es controlen els fondejos a zones poc profundes. El director general de Medi Natural i Biodiversitat, Llorenç Mas, recorda la importància de la posidònia que entre altres funcions gestiona el sediment de les platges.
Quasi 50 persones viuen a un recinte de la Mare de Déu de Montserrat del Rafal
23 persones ateses, amb 4 ferits lleus, que han acabat a l'Hospital de Manacor
Emergències ha atès 677 telefonades anit passada, de les quals una setantena han estat incidents
Una quinzena de persones compartiran sopar i companyia amb aquesta iniciativa solidària