El Partit Socialista es compromet a destinar 250 milions d’euros a l’adquisició de sòl i a construir nous habitatges de protecció oficial a totes les Illes, si tornen a governar. Una inversió que suposaria el 0,6% del PIB. És la proposta que han fet aquest dimarts els caps de llista del PSIB-PSOE als diferents consells insulars i al Parlament, perquè, diuen, l’habitatge s’ha de convertir en el cinquè pilar de l’estat del benestar. Per això aposten per la creació d’una empresa pública de gestió de sòl, per agilitzar les tramitacions administratives i per noves fórmules habitacionals, com el cohabitatge. Volen aturar que el sòl rústic s’utilitzi amb finalitats turístiques i perseguir el lloguer turístic il·legal.
És la de José Enrich, el caixer casat. Un domicili que, durant els pròxims dos anys, es convertirà en una de les localitzacions més simbòliques de la festa