Armengol assegura que l'informe de l'UCO corrobora el que ella sempre ha declarat en les comissions d'investigació i davant els tribunals
El PSIB-PSOE ha exigit disculpes públiques a “qui ha difamat” l’expresidenta del Govern, Francina Armengol, i als serveis sanitaris, arran de l’informe de la Unitat Central Operativa (UCO) de la Guàrdia Civil sobre la contractació de mascaretes durant la pandèmia.
La formació sosté que l’informe “acredita que la contractació es va fer de forma correcta” i que Armengol “mai va donar instruccions per contractar cap empresa”. En la mateixa línia, defensa que el document tampoc qüestiona el contracte investigat en el marc del cas Koldo.
Armengol ha afirmat que l’informe “confirma plenament tot allò que he anat explicant durant aquests dos anys” i ha reivindicat que “el Govern de les Illes Balears va actuar sempre de forma valenta, transparent i compromesa amb l’interès general de la ciutadania de les Balears”.
A més, ha insistit que “mai, ni jo ni ningú del meu Govern, va donar una ordre política per contractar amb una empresa o amb una altra” i que les decisions sobre la compra o el rebuig de material sanitari es varen prendre “d’acord amb criteris absolutament tècnics”.
Segons el partit, l’informe recull que el contracte de mascaretes es va canalitzar a través del Ministeri de Transports i es va sotmetre a una anàlisi tècnica. També apunta que es varen reclamar a l’empresa proveïdora les quantitats considerades pertinents i que altres ofertes vinculades a la presumpta trama es varen descartar sense “cap pressió política”.
Així mateix, interpreta que el document indica que Armengol no tenia relació amb els principals investigats del cas. L’expresidenta ha defensat “l’honestedat absoluta” del seu executiu i ha advertit que, si es demostra que hi va haver actuacions irregulars durant la pandèmia, “que caigui tot el pes de la llei sobre ells”.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
El programa IBRelleu treballa per posar en contacte emprenedors interessats a continuar amb l'activitat d'aquests negocis
La troballa s'ha fet aquest dimecres al matí i el cas està en mans de la Unitat de Policia Judicial de la Guàrdia Civil de Pollença
La víctima de la presumpta agressió homòfoba a Formentera explica a IB3 Notícies com va patir l'atac