El temporal colpeja Menorca amb ports tancats i embarcacions enfonsades
La mala mar manté tancats els ports de Maó i Ciutadella i provoca incidències al transport i danys materials arreu de l’illa
El PSOE guanya les eleccions a les Pitiüses i el PP passa a ser el tercer partit més votat
100
El partit socialista es converteix en la força política més votada a l’illa d’Eivissa a excepció de Sant Joan de Labritja. El PSOE guanya en quatre dels cinc municipis d’Eivissa amb el 28,6% dels vots. Unides-Podem es converteix en la segona força política més votada amb el 19,5 % i el Partit Popular baixa a la tercera posició, molt a prop d’Unides-Podem amb 19,5 % dels vots. El PSOE aconsegueix també l’acta de senadora amb Patricia Abascal i converteix Sofía Hernanz en l’única diputada que tindrà l’illa a Madrid després que Miguel Jérez , número 2 a les llistes del PP al Congrés, no hagi aconseguit l’escó com a diputat.
Repassam les xifres per municipis. A tots els municipis d’Eivissa: Sant Antoni, Vila, Santa Eulària i Sant Josep, a excepció de Sant Joan de Labritja, el PSOE ha guanyat les eleccions generals. A la ciutat d’Eivissa els socialistes aconsegueixen més 6 mil vots i la segona força més votada ha estat Ciutadans amb més de 3.500 vots, una xifra molt similar als resultats aconseguits per la tercera força més votada, que ha estat Unides-Podem. En aquest cas, el Partit Popular es converteix en la quarta força política al municipi d’Eivissa amb poc més de 3 MIL vots.
Sorpresa i canvi de tendència a un dels bastions populars de l’illa d’Eivissa, a Santa Eulària, on el PP ha perdut l’hegemonia i passa a ser la segona força al municipi amb 3.280 vots. El PSOE guanya les eleccions amb 3.519 vots. També guanya el PSOE a Sant Antoni i a Sant Josep. A Formentera també guanya el PSOE. Unides-Podem és la segona formació més votada i els populars continuant amb la tendència d’Eivissa davallen fins a la tercera força.
Vox ha aconseguit irrompre a l’arc parlamentari. En el cas de l’illa d’Eivissa ha aconseguit un 10 % dels vots, 5.788.
Dades de participació a Eivissa i Formentera
A l’illa d’Eivissa la participació ha estat del 63’08 %, cinc punts més que les darreres eleccions de 2016. Han votat 57.937 electors. L’abstenció ha estat del 37%. Unes xifres que milloren la participació respecte els passats comicis generals. Els vots nuls i en blanc han estat d’un 2 %. En el cas de Formentera la participació ha estat del 57,74%, cinc punts més que fa 3 anys. L’abstenció ha estat del 42,26%.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
La mala mar manté tancats els ports de Maó i Ciutadella i provoca incidències al transport i danys materials arreu de l’illa
Recurs socioeducatiu que combina classes teòriques i pràctiques a empreses, destinat a evitar l'abandonament escolar de menors en situacions socials desafavorides
El claustre de professors de l'IES Baltasar Porcel d'Andratx, d'on és la víctima, lamenta que no es tracta d'un cas aïllat sinó que forma part d'una dinàmica més àmplia que s'arrossega des de fa temps
No és l'únic edifici afectat per desperfectes d'aquesta casta