Nova detenció d’El Ico per presumptament apunyalar un home i agredir la seva parella a Son Banya
Aquesta és la tercera detenció de Francisco Cortés en les darreres setmanes
Les seves crítiques teatrals relaten una darrera dècada daurada de la dramatúrgia a l'illa
J. A. Mendiola es considera espectador compulsiu de teatre. És per això que les seves crítiques es poden prendre com el millor dels testimonis de l’evolució de la dramatúrgia balear. L’editorial Lleonard Muntaner les recupera en el llibre “10 anys de teatre a Mallorca (2013-2023). De Jardí desolat a Reis del món”, una edició a cura de Josep R. Cerdà.
Mendiola considera que, més enllà de l’aparició de l’ESADIB, hi ha dos fets clau en l’evolució del teatre illenc. D’una banda, l’estrena d’Acorar: “Obre la porta a un món nou. Tots es varen adonar que podien sortir cap a la terra ferma i allà els farien les mateixes mamballetes que aquí”. I l’altre fet clau, per Mendiola, és l’aparició del microteatre.
El llibre recull crítiques teatrals publicades des del 2013 al diari Ara Balears. El camí comença amb el cicle de clàssics El Jardí desolat, que marca un abans i un després: “Era un moment de molta crisi i es va crear una sinergia entre grups, actors, directors i autors molt bona”.
I des dels clàssics fins a la recent Els reis del món: “És un altre punt d’inflexió. S’ha estrenat a la Abadía amb unes crítiques meravelloses, cosa que crec que no havia passat mai”. Mendiola creu que el teatre illenc té una assignatura pendent: la publicitat. “L’hem de vendre. Si es ven, té èxit i hi ve molta més gent. És el punt més feble ara com ara del teatre d’aquí”.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
Aquesta és la tercera detenció de Francisco Cortés en les darreres setmanes
Malgrat la proximitat del foc a l'aeroport de Son Santjoan, l'operativa aèria continua desenvolupant-se amb normalitat i els vols no s'han vist afectats
Serà una vegada conclogui el procés d'enquadrament, que determinarà el nivell que correspon a cada treballador en funció de la seva trajectòria i la seva antiguitat