50 anys de la balena de la Colònia de Sant Pere
IB3 Televisió emet un documental sobre aquest assumpte, una experiència que tothom recorda a Mallorca
100.000 pacients més de gener a juliol que el 2019, mentre que als hospitals les atencions urgents han pujat un 2%
93
“Ha canviat la transmissió de malalties respiratòries”, diu Margalida Servera, subdirectora d’Atenció Primària del Servei de Salut, en referència al fet que després de pràcticament dos anys amb màscara, el sistema immunitari es troba més receptiu a l’hora d’agafar virus. I això explica, en part, que les urgències de l’Atenció Primària balear hagin atès de gener a juliol 100.000 pacients més que el 2019. El 17,6% de creixement fins assolir un registre de 700.000 persones que han passat per aquest servei en set mesos.
“També ens hem tornat a moure més, a recuperar activitats… I això s’ha traduït en petits accidents, insolacions, reaccions al·lèrgiques pel contacte amb grumers…”, diu Servera, abans d’afegir també a la llista de causants del creixement assistencial urgent “les darreres espolsades” de la pandèmia i la recuperació de “xifres rècord” de visitants turistes a les Illes.
Quant a les urgències hospitalàries, també pugen lleugerament: el 2%. En total s’hi han atès més de 306.000 pacients. Això és perquè els casos no són tan greus i no es requereix atenció hospitalària.
IB3 Televisió emet un documental sobre aquest assumpte, una experiència que tothom recorda a Mallorca
El pare, de 52 anys, presentava contusions i també ha estat traslladat a un centre hospitalari
Les fulles queden picades i s'umplen de petits forats causats per aquest insecte
El president del Consell, Dolfo Vilafranca, sosté que la mesura es vol aplicar de manera gradual i sense generar conflictes amb les empreses de lloguer de vehicles ni les navilieres