Mor un nin a Montuïri en ser atropellat a una casa de camp
Les primeres investigacions apunten a un accident domèstic
L'augment del nombre de visitants no es tradueix en més consum
Imatge d'arxiu.
238El sector de la restauració ha facturat entre un 10 i un 20% manco, segons la zona, en el primer trimestre de l’any en comparació amb el mateix període del 2024. Són dades de la patronal adscrita a la CAEB. Ho consideren una dada alarmant i adverteixen que pot ser un indicador de frenada econòmica generalitzada. Són xifres que s’han donat a conèixer quan s’està negociant el conveni de l’hostaleria.
Allà on més cau la facturació és al Port de Pollença i a Platja de Palma, si bé hi ha excepcions com es Portitxol i la plaça d’Espanya de Palma, on, fins i tot, s’hi han incrementat les vendes. Segons la patronal, la causa són les accions específiques duites a terme per part de l’ajuntament de Ciutat, per dinamitzar la zona amb mesures com, per exemple, les obres de renovació urbana.
La patronal remarca que, tot i que les Balears han rebut prop d’un milió tres-cents mil turistes en el primer trimestre, això no es tradueix en més consum. Al contrari: hi ha més visitants, però gasten manco. A la baixada de la facturació, se suma l’increment de costos de les matèries primeres, que pateix també el sector. Per al sector de la restauració, aquesta realitat és un avís del que pot passar en altres bandes.
Les primeres investigacions apunten a un accident domèstic
L'Ajuntament d'Alaior és l'únic de l'illa que encara no té aprovat el catàleg de camins
Els sanitaris no han pogut salvar-li la vida
La mare de la víctima, la principal acusada, no s'ha presentat a la lectura del veredicte