El valencià Carlos Sancho, guanyador de les I Jornades Internacionals de Direcció de Banda
Ha estat seleccionat d'entre una vintena de directors amateurs. Oferirà un concert el mes de juny a la Misericòrdia
La contractació de reforços augmentarà enguany un 10%, segons Adecco
Eduardo Parra / Europa Press
163El sector del comerç ja incorpora el personal de reforç per a la campanya de Nadal. La setmana que ve, amb els descomptes del Black Friday i de manera imminent amb l’encesa de llums a molts de municipis, comença l’època de major consum. Les botigues de proximitat tenen bones sensacions i previsions optimistes de vendes. Admeten que s’han hagut d’adaptar a les circumstàncies amb la introducció fa uns anys per part de les grans superfícies de la gran jornada d’ofertes el mes de novembre. Les compres que abans eren més concentrades ara s’han estès, i això complica mantenir les contractacions extra de manera continuada durant tot aquest període, com reclamen els sindicats.
Les previsions són bones. La presidenta de la patronal PIMECO, Carolina Domingo, creu que hi haurà “ganes de gastar”. I això es tradueix en un reforç de les plantilles, que ja comença i que s’allargarà fins passat els Reis. Això sí, en molts de casos de manera progressiva o intermitent.
La secretària general de la Federació de Serveis de Comissions Obreres, Sílvia Montejano, demana que s’intenti donar “continuïtat a les contractacions” i assegura que la càrrega de feina durant aquest període arriba a ser “massa elevada”.
L’empresa de recursos humans Adecco preveu que enguany la contractació de reforços de Nadal serà un 10 % més elevada que el 2023.
Això sí, les empreses de cada vegada són més previsores per demanar incorporacions perquè tenen por de no trobar personal.
Ha estat seleccionat d'entre una vintena de directors amateurs. Oferirà un concert el mes de juny a la Misericòrdia
Un dels cupons venuts ha estat premiat amb 500.000 euros i quatre més amb 35.000 euros cadascun
Tracten temes com la salut mental, la inclusió laboral, les separacions conflictives, els joves que migren sols o el procés d'anar a una residència de gent gran
L’Audiència de Palma reprèn el judici amb jurat per la mort de la criatura el 2023; demanen presó permanent revisable per a la mare i l’oncle