Logo IB3N
X

Gabriel Escarrer, president de Melià, critica els controls als passatgers que provenen d’Itàlia

Per la seva banda, el ministre italià d'Exteriors qualifica d'“inacceptable” la mesura que ha pres el Govern d'Espanya com a resposta al tancament d'Itàlia de l'espai Schengen

10/08/2026

Gabriel Escarrer, president de Melià, critica els controls als passatgers que provenen d’Itàlia

195

El sector hoteler critica la mesura de controlar l’accés dels passatgers que provenen d’Itàlia. En un missatge a xarxes socials, Gabriel Escarrer, director general de Melià, afirma que “dificultar el turisme italià en plena temporada alta és summament perjudicial” per a Espanya. Només l’any passat, un milió de persones varen arribar a les Illes des d’Itàlia. Reacció també del ministre d’Exteriors italià, Antonio Tajani. En una entrevista al diari La Stampa, carrega contra el Govern d’Espanya: “La represàlia de Sánchez és inacceptable”, diu Tajani. El Govern central, en boca de la vicepresidenta tercera, espera que Itàlia hi reaccioni.

Una nova picabaralla política que arriba mentre les Balears encara són en espera de rebre l’ordre d’iniciar els controls de fronteres. Mentre que a les Canàries ja han començat, a les Illes la Policia Nacional ha confirmat a IB3 Notícies que encara no s’hi apliquen. I no passa tot i que el BOE ja ha publicat avui l’ordre ministerial que restableix els controls. El text, firmat per Grande-Marlaska, argumenta que hi ha “riscs derivats de la pressió migratòria” cap a Itàlia i també llança un dard contra el Govern de Meloni: diu que el país transalpí ha fet un “compliment deficient de les noves normes europees en matèria d’asil”.

Disculpau, els comentaris es troben tancats

EL MÉS LLEGIT