Mor un ciclista a la carretera de Santa Maria
L’home, d’una quarantena d’anys i de nacionalitat estrangera, ha estat atropellat per dues furgonetes a la via que connecta Santa Maria del Camí amb Santa Eugènia
L'interès comercial per l'espècie creix i Pesca ha implantat vedes per evitar esgotar el recurs
Quaranta barques artesanals tenen autorització per mariscar el pop a les Illes, i 8 s’hi dediquen de manera intensiva. L’interès per l’espècie començà fa prop d’una dècada i en aquest temps s’ha quadruplicat el valor a llonja del pop gros.
Ara comença a Mallorca la segona temporada de veda de l’espècie. Per això, les barques d’arrossegament que fan feina endins continuaran capturant algun pop juvenil. Però per a barques d’art menor i recreatius, la prohibició començà el mes passat a Menorca, aquesta setmana s’iniciarà a Mallorca, i el 15 de juliol, a les Pitiüses, a fondàries on viu el pop adult.
Així, en els darrers anys el volum de captures del sector professional ha minvat, però té més a veure amb la reducció de dies d’activitat imposats al sector.
En una botiga per a pescadors recreatius que ha visitat un equip d’IB3 Notícies despatxen ormejos per a pop i han constatat l’interès en augment per l’espècie. Diuen que ara n’hi ha pocs. Enguany també hi ha molt poc calamar, en comparació amb l’any passat. De fet, aquí s’havien aprovisionat d’ormejos per a calamar que ara no tenen tanta de sortida.
L’home, d’una quarantena d’anys i de nacionalitat estrangera, ha estat atropellat per dues furgonetes a la via que connecta Santa Maria del Camí amb Santa Eugènia
El padrí ha hagut de ser traslladat a l'hospital per ser intervengut
Un particular restaura el llaüt 'Els Gorretes', que sortí de drassanes l'any 1891, a Maó, i des de llavors sempre ha mantengut l'activitat
Ha estat trobada aquest divendres al matí en la casa d'una finca d’un veïnat