Nova detenció d’El Ico per presumptament apunyalar un home i agredir la seva parella a Son Banya
Aquesta és la tercera detenció de Francisco Cortés en les darreres setmanes
Paral·lelament a l'excavació, fan una recerca de documents de l'època per esclarir els detalls de la propietat d'aquesta casa medieval
El jaciment de Torralba d’en Salord ha amagat durant segles una casa medieval. Aquest edifici data del segle XIV i es tractaria de la propietat d’un particular de l’època. L’excavació, que va començar l’any passat, es va ampliar en veure que era necessària una feina de documentació per saber-ne la història.
El primer registre amb qui es relaciona és amb el de Romeu Gonyalons, que en un plet consta com a habitant de Torralba el 1350; l’altre possible propietari pertanyia a la família Villalonga, i també es documentava com a habitant del poblat al segle XV. La casa fa uns 300 m² i consta de diferents estances.
El primer any d’excavació van desbrossar la zona i en van treure fins a 50 tones de pedra que cobrien l’espai. Enguany, el grup de 10-15 persones que engloba arqueòlegs, estudiants i voluntaris hi han descobert objectes quotidians, com un dau de marès, una pipa o part d’una creu cristiana.
Diferents documents també constaten que el 1629 la casa ja estava abandonada, fet que ha possibilitat que es conservin molts objectes de l’època. Està previst que l’excavació es perllongui tres anys més i que s’habiliti per ser visitada.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
Aquesta és la tercera detenció de Francisco Cortés en les darreres setmanes
Malgrat la proximitat del foc a l'aeroport de Son Santjoan, l'operativa aèria continua desenvolupant-se amb normalitat i els vols no s'han vist afectats
Serà una vegada conclogui el procés d'enquadrament, que determinarà el nivell que correspon a cada treballador en funció de la seva trajectòria i la seva antiguitat