Recuperen les tonades i cançons que cantaven antigament els treballadors
La musicòloga Bàrbara Duran publica "Cant i treball a Mallorca", una investigació sobre la música popular dels anys 30 a partir del quaderns de Baltasar Samper
La hipòtesi que hi ha és que un treballador de la planta estava descontent amb aquella situació i per això va fer les fotografies
La Guàrdia Civil ha confirmat que treballen en la investigació dels abocaments irregulars i de restes animals as Milà i que va mostrar en roda de premsa el PP de Menorca per denunciar-ne la situació. Segons fonts de l’institut armat, el Seprona ha pogut comprovar que les fotografies van ser fetes l’any 2021 gràcies a la identificació que du la vaca que hi apareix en una de les fotografies. La hipòtesi que té el servei del Seprona és que un treballador de la planta estava descontent amb aquella situació i per això va fer les fotografies.
Les mateixes fonts asseguren que agents del Seprona han visitat l’abocador en els darrers dies de manera rutinària i no han trobat cap resta d’animals.
El conseller de Medi Ambient de Menorca, Josep Juaneda, ha afirmat aquest divendres que des del seu departament i el Consorci de Residus ha explicat que “des del primer moment que hem tengut coneixement de restes animals a l’abocador, ho hem informat a agents de Medi Ambient i el Seprona”. Juaneda ha assenyalat que “volem saber què ha passat” i per això demana prudència “per no emetre cap judici sense tenir el coneixement del què ha passat realment”.
Les restes d’animals morts procedents dels escorxadors han de ser incinerats, segons el pla director de residus. Un servei que ofereix el forn de la planta des Milà, previ pagament d’una taxa.
El PP va demanar explicacions dijous en roda de premsa a l’equip de govern del Consell per possibles negligències en la gestió de la planta, subcontractada a la Unió Temporal d’Empreses Pre-Zero Adalmo. Els populars van destacar que, a més d’animals morts, les imatges mostren altres tipus de residus com plàstics o material sanitari que no haurien de ser abocats i sí tractats per les diferents seccions de la planta, modernitzada fa un any.
La musicòloga Bàrbara Duran publica "Cant i treball a Mallorca", una investigació sobre la música popular dels anys 30 a partir del quaderns de Baltasar Samper
'Elements, el batec de la vida' és la primera experiència immersiva de pagament que es fa dins un temple mallorquí, fusionant l'arquitectura sagrada i l'art digital
Ha ajudat a mantenir les tradicions del poble, ja que era qui feia les carrosses de la Beata
A partir de l'any que ve, el pàrquing només obrirà de març a octubre