El Ministeri de Sanitat posa en marxa un estudi de seroprevalença amb 2.500 balears
El Servei de Salut de les Illes ha posat en marxa un circuit de cribratge i diagnòstic d’afecció de la COVID-19 entre el personal sanitari. L’estudi pretén extreure quin percentatge de professionals té o ha passat el virus. Es farà amb les més de 18.000 persones que formen l’IB-SALUT i constarà de dues fases. A la primera, hi participaran els professionals amb contacte més directe amb el coronavirus, com el personal de les unitats de cures intensives o les urgències, així com el personal de neteja.
A més, al llarg d’aquesta setmana, el Ministeri de Sanitat està posant en marxa un estudi de seroprevalença, és a dir, de detecció del percentatge de població que ha desenvolupat anticossos a la malaltia. Es farà per famílies i per comunitats autònomes. Aquí a les Illes s’espera que es faci la prova a unes 2.500 persones triades per mostreig i que seran telefonades per professionals d’atenció primària.
Tot i les proves que es realitzaran durant les pròximes setmanes al personal sanitari, el sindicat d’infermeria SATSE ha denunciat que a Son Espases han negat les proves a professionals sospitosos de contagi a l’àrea de pediatria. Per la seva banda, el sindicat de metges SIMEBAL ha demanat la dimissió del portaveu del Comitè de Gestió de Malalties Infeccioses, Javier Arranz.
La demanda cada vegada és més gran entre els restaurants i ara també entre particulars per les seves propietats saludables