No hi ha possibilitat d'aconseguir la prescripció mèdica necessària per a les vacunes recomanables o obligatòries per viatjar a determinats països
El Servei de Sanitat Exterior de Mallorca torna a estar sense cap metge. Això vol dir que, ara mateix, en aquesta illa no hi ha possibilitat d’aconseguir la prescripció mèdica necessària per a les vacunes recomanables o obligatòries per viatjar a determinats països.
És el cas de Lara Somoza, una jove que té previst viatjar a l’Índia d’aquí a un mes. S’ha adreçat al Servei de Sanitat Internacional de Palma per posar-se les vacunes que són recomanables per prevenir la infecció de determinades malalties allà. Però s’ha trobat que no ho pot fer; tampoc li han donat cap data de quan serà possible.
Segons la Delegació del Govern central, la dificultat per a cobrir aquesta plaça mèdica ja es va donar l’estiu passat. Llavors, es va resoldre amb la visita del personal mèdic de Sanitat Exterior d’Eivissa i de Menorca, per vacunar les persones de Mallorca que tenien més urgència. Aquesta solució, de moment, no s’ha plantejat.
El Ministeri de Sanitat aconsella vacunar-se de la ràbia un mes abans del viatge. És una de les vacunes que només pot prescriure un facultatiu de Sanitat Exterior, com també passa amb l’encefalitis japonesa o la centreeuropea. És també el cas de la vacuna contra la febre groga, que és obligatòria per entrar a determinats països de l’Àfrica Subsahariana i de Centreamèrica. La Delegació del Govern central assegura que es fa feina per resoldre aquest problema tan aviat com es pugui.
L'home, de 54 anys, ha patit un traumatisme cranioencefàlic greu després de ser envestit per un cavall durant les festes de Sant Joan
El ferit, un ciutadellenc de 54 anys, continua ingressat a l'UCI de Son Espases i el seu pronòstic és reservat