Només a l'illa d'Eivissa han caigut més d'una vintena d'arbres
Foto IBANAT
282El Servei d’Emergències 112 ha gestionat a les Illes Balears un total de 83 incidents relacionats amb la meteorologia adversa entre les 18.00 hores d’aquest diumenge i les 6.00 hores d’aquest dilluns, la majoria a l’illa d’Eivissa.
Per illes, segons dades facilitades per la Direcció General d’Emergències, la major part de les incidències s’han registrat a Eivissa, amb 53 actuacions. A Mallorca s’han comptabilitzat 30 incidents vinculats al mal temps de les darreres hores. D’aquest conjunt d’avisos, 78 ja han quedat completament resolts.
Les tipologies més habituals han estat les caigudes d’arbres, amb 24 casos, i les caigudes d’arbres damunt la calçada, amb 23 incidències. En aquest sentit, Emergències ha detallat que 22 de les caigudes d’arbres i 15 de les que han afectat la calçada s’han produït a Eivissa.
També s’han registrat 13 despreniments d’elements urbans, vuit obstacles líquids a la via, set interrupcions de serveis bàsics i quatre incidències per despreniments de roques o risc de despreniment. A més, durant l’horabaixa es va produir el tancament del port d’Eivissa, que va reobrir a les 22.30 hores d’aquest diumenge.
Mitjans d’@AgriculturaGOIB col·laboren a #Eivissa en les tasques de retirada d’arbres a causa dels fenòmens meteorològics adversos d’avui vespre:
Una autobomba, 20 bombers forestals (incloent-hi un tècnic) i dos agents de Medi Ambient. pic.twitter.com/5GBGSVk55g
— Conselleria d’Agricultura, Pesca i Medi Natural (@AgriculturaGOIB) January 26, 2026
Disculpau, els comentaris es troben tancats
Uns testimonis asseguren que un dels implicats circulava temeràriament
S'hi ha duit a terme un simulacre i s'hi han fet obres de millora, limitades a aquest diumenge
La iniciativa forma part del projecte Descans Digital