Esfondrament mortal a Manacor
Un jove de 18 anys ha mort i el seu germà, de 12, ha quedat ferit, després de rebre l'impacte dels enderrocs, quan s'ha esfondrat l'edifici aquesta matinada, mentre dormien
Art al Quadrat i Lola Martín-Consuegra presenten també un documental sobre les dones represaliades
Durant dues setmanes seguides, fins dia 26 de setembre, se celebra a l’illa d’Eivissa el Festival Territori, un espai dedicat a les performances. En aquesta edició una de les iniciatives més destacades és la que recupera la història, oblidada i desconeguda per molts, de les dones que van ser rapades i humiliades en públic per part dels vencedors de la Guerra Civil espanyola.
El binomi Art al quadrat, format per dues germanes valencianes Gemma i Mònica Del Rey Jordà, representen en aquesta acció i exposició ‘performativa’ com eren aquelles processons contra les dones relacionades amb la República. El bàndol nacionalcatòlic va revenjar-se en aquest cas de la manera més fàcil: atacant les més pobres i indefenses, unes dones que eren rapades i sovint violades abans de ser passejades per tot el poble com a escarni públic. Un patró que es va repetir a gairebé tota la Península:
Art al quadrat ha realitzat una investigació profunda sobre el fenomen, que es pot veure dins el documental ‘Sacar a la luz. La memoria de las rapadas’, preestrenat al festival Territori dimecres passat amb la codirecció de Lola Martín-Consuegra. Les tres han estat a Eivissa aquesta setmana per presentar el seu projecte de recuperació històrica.
Un jove de 18 anys ha mort i el seu germà, de 12, ha quedat ferit, després de rebre l'impacte dels enderrocs, quan s'ha esfondrat l'edifici aquesta matinada, mentre dormien
La doble esqueixada ha fet que l'alçària hagi estat menor
Es fa en senyal de dol per les víctimes de l'accident ferroviari d'Adamuz
El jove que ha mort formava part de la Banda de Música de Manacor i era fill del pastor de l'Església Evangèlica Apostòlica del Nom de Jesús