Segons els sindicats, podria ser només la primera de moltes si no els garanteixen que es mantendran les condicions
Els treballadors d’assistència en terra dels tres grans aeroports de les Illes estan convocats aquest matí per protestar contra la precarització del sector. CCOO i UGT han organitzat concentracions a Palma, Eivissa i Maó, des d’on mostraran la seva inquietud per les condicions amb què s’han licitat els serveis de handling. A Son Santjoan, deixaran de prestar el servei Ibèria i Acciona, i as Codolar, també ha perdut Ibèria. Això suposarà la subrogació dels empleats cap a altres empreses, com Swissport i Menzies, a Palma, i Aviapartner, a Eivissa. La responsable del sector aeri de CCOO, Susana Carbadillo, explica que algunes d’aquestes companyies, com Swissport a l’Aeroport de Barcelona, tenen un historial d’incompliments del conveni col·lectiu.
El sindicat USO assegura que a Ibèria li hauria d’interessar conservar el màxim possible de la plantilla perquè si els empleats es neguen a ser subrogats, la companyia aèria per conveni té l’obligació d’indemnitzar-los. Una despesa que seria molt important tenint en compte que un bona part de la plantilla té més de 50 anys i disposa de molta antiguitat a la companyia.
Les manifestacions d’aquest dilluns comencen a les 12.00 hores als aeroports de Palma, Eivissa, i Maó. Segons els sindicats, podria ser només la primera de moltes si no els garanteixen que es mantendran les condicions.
Javier Ureña ha explicat que els conductors ja conduïen vehicles de més de 3.500 quilos quan feien feina per a l'anterior empresa
Els fets han ocorregut devers les 14.00 hores d'aquest dilluns, al carrer del General Riera de Palma
La Policia Local de Palma es troba a l'espera del certificat mèdic que confirmi la declaració de l'home, d'uns 50 anys, el qual va donar negatiu en alcohol i drogues
Ferides sa mare i la padrina, que han estat traslladades a un centre hospitalari