I el Tribunal Constitucional ha celebrat el quarantè aniversari de la Constitució de 1978, amb l’assistència de les principals autoritats de l’estat.
En el seu discurs la vicepresidenta del Govern, Carmen Calvo, ha reivindicat la responsabilitat de protegir la constitució i adaptar-la a les circumstàncies actuals. Calvo ha demanat tornar a mirar per trobar un punt en comú com es va fer en aquell moment. També ha intervingut el president del Tribunal Constitucional, Juan José González, qui ha obert la porta a una reforma constitucional que pugui adaptar-se a l’Espanya d’avui, mantenint els seus èxits. També ha reconegut la corona com a peça essencial de la democràcia.
Segons fonts de la Guàrdia Civil, el succés ha ocorregut a les 17.45 hores en un establiment de menjar tradicional molt conegut