Les defenses esperen que el jutge segueixi el mateix guió que amb Carme Forcadell i els membres de la Mesa del Parlament, i els deixi en llibertat sota fiança
El Tribunal Suprem no decidirà fins dilluns el futur immediat d’Oriol Junqueras, els altres 9 exconsellers empresonats i els líders d’Òmnium Cultural i l’Assemblea Nacional Catalana. Tots han acatat l’article 155 de la Constitució, i demanen poder sortir de la presó per participar activament en la campanya electoral que comença, precisament, dimarts dia 5.
A les 10 del dematí, Oriol Junqueras ha encetat la jornada de declaracions, que han tancat Jordi Cuixart i Jordi Sánchez quatre hores després. Tot i la celeritat, el jutge del Suprem, Pablo Llarena, esperarà a dilluns, a les 9 del dematí, per comunicar la seva decisió.
El magistrat té tres opcions: mantenir la presó, fixar llibertat sota fiança i amb mesures cautelars… o alliberar els exconsellers i els líders d’Òmnium i l’ANC. Les defenses esperen que el jutge segueixi el mateix guió que amb Carme Forcadell i els membres de la Mesa del Parlament, i els deixi en llibertat sota fiança.
Tot i que els 10 empresonats han reiterat que no fugiran del país i que si es presenten a les eleccions és perquè acaten l’article 155, la nova declaració NO ha fet variar la posició de la Fiscalia: continua demanant presó provisional per a tots.
Ciutadans no creu les explicacions dels empresonats…
I el Partit Popular diu que reflecteixen un cop de realitat.
Passi el que passi dilluns, l’ANC i Òmnium ja han anunciat que la caixa de solidaritat de les entitats podrà fer front a les possibles fiances.
L'objectiu que persegueix és desbloquejar sòls urbans i urbanitzables per ampliar l'oferta d'habitatges