Esfondrament mortal a Manacor
Un jove de 18 anys ha mort i el seu germà, de 12, ha quedat ferit, després de rebre l'impacte dels enderrocs, quan s'ha esfondrat l'edifici aquesta matinada, mentre dormien
El tribunal subratlla que els llaços grocs són símbols "considerats propis d'uns partits polítics", per tant "partidistes"
El president de la Generalitat, Quim Torra, anirà a judici per desobeir l’ordre de la Junta Electoral Central i no haver retirat els llaços grocs. El Tribunal Superior de Justícia de Catalunya ha obert judici oral contra ell. La Fiscalia va demanar dimarts que s’inhabilitàs Torra durant un any i 8 mesos per no haver despenjat la pancarta dels llaços grocs del balcó de la Generalitat. El Ministeri Públic l’acusa d’un delicte de desobediència i sol·licita que se li impositambé una multa de 30.000 euros.
En el seu relat dels fets, el magistrat instructor subratlla que els llaços grocs són símbols “considerats propis d’uns partits polítics”, per tant “partidistes”, i no es poden exhibir per part de les administracions en període electoral “sense infringir greument el seu deure d’objectivitat i neutralitat”.
En comptes de complir l’ordre de retirada, Ramos explica que Torra va presentar diversos escrits de reconsideració a la JEC, en els quals es constata, segons el magistrat, la seva “voluntat obstativa”, “persistint en la desobediència” amb el canvi de color del llaç i la petició al Síndic de Greuges perquè es pronunciés.
Torra ja va respondre en el seu moment que, davant la possibilitat que fos enviat a judici pel TSJC, “era la seva preocupació 15.000.”
Un jove de 18 anys ha mort i el seu germà, de 12, ha quedat ferit, després de rebre l'impacte dels enderrocs, quan s'ha esfondrat l'edifici aquesta matinada, mentre dormien
El jove que ha mort formava part de la Banda de Música de Manacor i era fill del pastor de l'Església Evangèlica Apostòlica del Nom de Jesús
La colcada de Completes es farà en silenci i el primer ball de dimonis només sonarà, no hi haurà ballada
La festa més popular guanya presència a les barriades de Palma i ja són més de cent les confraries que faran bauxa dia 19