X

El TSJIB confirma la condemna a l’excapellà de Can Picafort a dos anys i un dia de presó per abusos a una menor

Així es confirma la pena i la prohibició de comunicar-se o acostar-se a menys de 500 metres de la víctima durant cinc anys i sis mesos. A més, haurà de pagar a la perjudicada 15.000 euros

29/10/2025

El TSJIB confirma la condemna a l’excapellà de Can Picafort a dos anys i un dia de presó per abusos a una menor

19

La Sala Civil i Penal del Tribunal Superior de Justícia de les Balears (TSJIB) ha confirmat la condemna de la Secció Primera de l’Audiència Provincial a l’antic capellà de l’església de Can Picafort, a Santa Margalida, a dos anys i un dia de presó per un delicte d’abusos sexuals a menor de 13 anys.

El Tribunal desestima d’aquesta manera el recurs d’apel·lació i considera que “l’Audiència Provincial ha valorat la prova practicada en el seu conjunt, analitzant els elements de càrrec i de descàrrec, havent-ho fet d’una manera raonable i lògica, aliena a l’arbitrarietat i afavorida pel principi d’immediació”.

Allunyament i 15.000 euros

La Sala confirma la pena imposada i la prohibició de comunicar-se o acostar-se a menys de 500 metres de la víctima durant cinc anys i sis mesos. A més, haurà de pagar a la perjudicada 15.000 euros. “Aquest tribunal d’apel·lació entén que el recurrent no proporciona arguments convincents per rebaixar la indemnització”, assenyala el TSJIB. La sentència també ratifica la condemna a la Diòcesi de Mallorca com a responsable civil subsidiari en cas d’insolvència del responsable civil directe.

Els magistrats aprecien que és perfectament possible, donada la naturalesa dels fets jutjats, que l’Audiència Provincial distingeixi i hagi considerat provats els grapejos i tocaments en la vagina de la víctima per part de l’acusat “i no de la introducció de dits, ja que aquesta sempre ha mantingut intacte el seu relat quant als tocaments, així com el lloc, temps i circumstàncies concurrents”.

D’acord amb la resolució, “l’única cosa tardana i no corroborada per altres elements provatoris va ser l’accés carnal, i això ha estat ponderat en benefici de l’acusat i així apareix raonat en la sentència de manera rigorosa, lògica i amb subjecció a les màximes d’experiència”.

En relació amb la tardança de la víctima a denunciar els fets, la Sala apunta que el retard a comptar el succeït i denunciar “no inclou per si mateix un factor de dubte en la credibilitat de la víctima de delictes sexuals, ja que les especials característiques d’aquests, que afavoreixen la revictimització, en fer més víctima la víctima, explica que pugui presentar-se la denúncia amb una elevada diferència des de la data d’ocurrència dels fets, sense que això suposi un minvament de la credibilitat”.

Contra aquesta sentència es pot interposar un recurs de cassació davant el Tribunal Suprem.

Comentaris:

(*) Camps obligatoris

EL MÉS LLEGIT