Troben 30 persones vivint plegades en un sol habitatge a Manacor
El Govern ha obert diligències perquè no és segura
El jutge Carlos Gómez demana una fiança de 420.000 euros als principals responsables del cas Cursach
/ Isaac Buj.
254El Tribunal Superior de Justícia (TSJIB) ha dictat avui la interlocutòria d’obertura de judici oral contra el jutge Manuel Penalva i el fiscal Miguel Ángel Subiran, per la seva actuació en el cas Cursach. La fiscalia els imputa els delictes de detenció il·legal, revelació de secrets, prevaricació i obstrucció a la justícia, i s’enfronten a penes de presó que sumen 240 anys.
En el judici també seran jutjats quatre policies del Grup de Blanqueig de la Policia Nacional per delictes comesos presumptament durant la investigació de les activitats de l’empresari Bartomeu Cursach, que va ser absolt per la justícia.
El judici estarà condicionat per la possible anul·lació de proves contra els acusats, com la confiscació dels mòbils de periodistes que cobrien el cas.
En l’escrit d’anticorrupció, es descriuen 27 casos de filtracions a mitjans de comunicació. A més, la fiscalia atribueix als acusats nou detencions il·legals entre les quals, hi hauria detencions de funcionaris de l’Ajuntament de Palma, alts càrrecs municipals, i els pares i el germà de l’exdiputat del PP, Álvaro Gijón.
El ministeri públic també els atribueix pressions a detinguts, investigats i testimonis del cas cursach i altres causes que haurien efectuat amb la intervenció dels agents de la policia nacional.
El tribunal ha fixat una fiança de 420.000 euros per als sis acusats.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
El Govern ha obert diligències perquè no és segura
La víctima hauria caigut mentre caminava pel carrer Bellpuig i hauria estat arrossegada per la força de l’aigua durant la tempesta
A més, s'activa l'avís groc per vent i mala mar