Recuperen les tonades i cançons que cantaven antigament els treballadors
La musicòloga Bàrbara Duran publica "Cant i treball a Mallorca", una investigació sobre la música popular dels anys 30 a partir del quaderns de Baltasar Samper
El primer mes de 2025 arribaren a les Illes Balears 276.644 turistes nacionals i estrangers, un 5,5% més que l'any passat
Terminal d'arribades de l'aeroport de Palma. Foto XGTur
171L’arribada de turistes en temporada baixa continua a l’alça en detriment dels grans increments que es produïen sobretot durant els mesos d’estiu anys enrere. Aquest passat mes de gener arribaren a les Illes Balears, 276.644 turistes nacionals i estrangers, un 5,5% més que els registrats el gener de 2024, quan la xifra va arribar als 261.997.
Dels 276.644 turistes, 147.620 foren estrangers i 129.024 espanyols.
Aquest mes de gener, l’estada mitjana arriba als set dies i mig i han gastat, en conjunt, 264 milions d’euros.
Si ens fixam exclusivament els turistes estrangers, les Balears va rebre durant el mes de gener passat 147.620 turistes que van gastar en els seus viatges un total de 187 milions d’euros, amb una mitjana diària de 150 euros. Segons les xifres publicades aquest dimarts per l’Institut Nacional d’Estadística (INE), el volum de visitants internacionals a l’arxipèlag va augmentar al gener un 6% respecte al mateix mes de 2024, mentre que la despesa total d’aquests turistes va pujar un 7,3%.
La despesa mitjana per visitant va ser de 1.267 euros, un 1,1% més que l’any anterior, i la mitjana diària de 150 euros per turista va representar un increment de gairebé el 10%, encara que la mitjana de temps d’estada es va reduir gairebé un 8% fins als 8,4 dies.
Espanya va rebre al gener 5,1 milions de turistes internacionals, el 6,1% més que un any abans, que van gastar 7.132 milions d’euros, el 8,9% més, i torna a marcar nous rècords per a aquest mes.
La musicòloga Bàrbara Duran publica "Cant i treball a Mallorca", una investigació sobre la música popular dels anys 30 a partir del quaderns de Baltasar Samper
'Elements, el batec de la vida' és la primera experiència immersiva de pagament que es fa dins un temple mallorquí, fusionant l'arquitectura sagrada i l'art digital
Ha ajudat a mantenir les tradicions del poble, ja que era qui feia les carrosses de la Beata
Ferides sa mare i la padrina, que han estat traslladades a un centre hospitalari