Un jove, molt greu en ser atropellat a la carretera entre Lloseta i Inca
Ha estat conduït a Son Espases, en comptes de l'hospital d'Inca, a causa del seu estat
Un particular restaura el llaüt 'Els Gorretes', que sortí de drassanes l'any 1891, a Maó, i des de llavors sempre ha mantengut l'activitat
Amb 9,60 metres d’eslora i 4 metres de mànega, el llaüt ‘Els Gorretes’ sortí de les drassanes a Maó, l’any 1891. És la barca amb llicència activa de pesca més antiga de les Illes Balears.
De família de pescadors i mestres d’aixa, Jaume Amengual sempre ha estat relacionat amb l’activitat i també és docent. En veure que, després de passar per diverses mans, l’anaven a desballestar, adquirí el llaüt per a restaurar-lo “és una peça de museu” i a més, ell està convençut que pot tenir una segona vida.
Amb un grup de voluntaris ha començat a restaurar-la. Ha calafatat la coberta i canviat un parell de posts. Ara està amb l’interior “sanejar el paladar… pintar-lo”
Aviat la trauran de l’aigua per revisar-ne el buc i adobar-ne el motor, i li faran un balou nou “s’està fent de bell nou a la cooperativa Jovent”.
Generacions de pescadors, a bord dels Gorretes han pescat al tresmall, palangre, solta i moruna, i la barca també té llicència activa per a encerclament.
El principal objectiu d’Amengual és que el llaüt torni a l’activitat pesquera “som professors del sector pesquer i els meus alumnes tenen problemes per fer els dies d’embarcament i aleshores vull que sigui una barca escola”
“Els Gorretes” podria estar enllestida abans de l’estiu i tornar a la mar.
Ha estat conduït a Son Espases, en comptes de l'hospital d'Inca, a causa del seu estat
Abans de l'estiu faran les pràctiques a municipis com Sóller, Capdepera i Santa Margalida
Centenars de persones s'han llençat al carrer per celebrar les rues
Això haurà de servir als jutges per aclarir si hi va haver negligència mèdica, tal com denuncia la mare