Mor un nin a Montuïri en ser atropellat a una casa de camp
Les primeres investigacions apunten a un accident domèstic
Cada dia les ambulàncies del 061 fan, de mitjana a les Illes, 15 trasllats de pacients Covid entre hospitals
Cada dia les ambulàncies del 061 fan, de mitjana a les Illes, 15 trasllats de pacients Covid entre hospitals. Trasllats que necessiten cada vegada dues ambulàncies. Una per dur el material, equipada amb el mínim d’aparells possibles perque com explica l’infermera Inmaculada Chivite “de no ser així costaria més de 2 hores fer-la neta”. L’altra per traslladar exclusivament el malalt. Durant el trajecte, assegura el tècnic del 061 Toni Josep Barceló, “es vigila en tot moment que les constants del pacient no es desestabilitzin”. Avui els acompanyam en un trasllat d’una pacient Covid ingressada a planta a l’Hospital de Manacor que ha empitjorat en les darreres hores. Aquest centre registra aquests dies, ens diuen, les seves pitjors dades, amb 22 malalts Covid a planta i 9 a l’UCI. A Ella la duen a Son Espases on ingressarà a l’Àrea de Rehabilitació Ambulatòria, ara convertida en una Unitat de Cures Intensives.
Abans d’entrar a cercar la pacient, però, tots s’han d’equipar per garantir al màxim la seva seguretat. “Són trasllats complicats”, assegura Julio Blanco, metge del 061, qui assegura “que s’han de preparar be i anar amb molta cura de no contagiar-se i protegir a les nostres famílies”
Finalitzat el trasllat, l’ambulància torna passar per un procés meticulós de desinfecció abans de tornar a la seu del 061. Tot per estar a punt de nou quan n’hi hagi un altre. En fan 15 d’aquest tipus al dia.
Les primeres investigacions apunten a un accident domèstic
L'Ajuntament d'Alaior és l'únic de l'illa que encara no té aprovat el catàleg de camins
Els sanitaris no han pogut salvar-li la vida
L’home, de 34 anys, s’enfronta a una multa que pot anar des dels 600 fins als 30.000 euros