Una jove de 25 anys, ingressada a l’UCI després de precipitar-se des d’un penya-segat a Formentera
La pacient roman estable a l'UCI
El voltor continua catalogat com a vulnerable, però la població s'ha triplicat la darrera dècada
La població de voltor negre a Mallorca continua en bon estat de salut. Les primeres dades provisionals de polls d’enguany apunten que l’espècie es manté estable en les millors xifres dels darrers anys.
Mallorca és l’única illa del món amb una població estable de voltor negre. A mitjans dels anys setanta, però, estava a punt de desaparèixer. La feina conjunta entre l’administració i grups conservacionistes va permetre revertir-ne la situació. El voltor continua catalogat com a vulnerable, però la població s’ha triplicat la darrera dècada.
La Fundació Vida Silvestre ha obert les portes, aquest diumenge, Dia Mundial del Voltor, de la finca on desenvolupa part de la seva tasca de conservació. Els assistents han après la importància d’aquesta espècie.
El gran enemic històric d’aquesta au ha estat el verí. Enguany, encara se n’ha registrat un cas, però el seu ús ja és residual. L’espècie, no obstant això, encara nous reptes com és la massificació.
La Fundació assenyala un nou obstacle fruit del canvi climàtic. La proliferació de temporals intensos a final d’estiu afecta els polls just en l’època en què han d’aprendre a volar.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
La pacient roman estable a l'UCI
Els avisos grocs per tempesta s’han reactivat a les 10.00 h, mentre els serveis d’emergències continuen treballant per recuperar la normalitat
Les noves tendències en disseny arraconen un element sostenible vinculat a la tradició arquitectònica de les Illes