Entren en vigor noves restriccions a 14 municipis per frenar la propagació de la grip aviària
Són Santa Margalida, Muro, sa Pobla, Pollença, Alcúdia, Felanitx, Campos, ses Salines, Formentera, Eivissa, Sant Josep, Santa Eulària, Maó i es Mercadal
El Congrés aprova una pujada de 8 a 15 milions d'euros tot i que no serà efectiva per l'inici del curs polític
77
El Congrés ha aprovat pujar de 8 a 15 milions d’euros els doblers pressupostats per a les Balears per la fallida de Thomas Cook… Una aprovació que no tendrà validesa perquè no hi ha temps real perquè el Senat ratifiqui aquesta esmena. La setmana que ve, concretament dimarts 3, es constitueixen les noves Corts Generals i això deixarà sense efecte i sense tramitació aquestes millores. Per això, el Reial Decret aprovat per l’executiu de Sánchez quedarà tal qual s’havia aprovat ara fa un mes: les Balears rebran 8 milions d’euros per pal·liar aquesta fallida.
La diputació permanent del Congrés dels Diputats ha aprovat una sèrie d’esmenes que millorarien aquestes ajudes del Reial Decret del Govern de Sánchez per pal·liar la crisi del turoperador britànic… Aquestes però només queden en una declaració d’intencions, ja que no es podran dur a terme: la legislatura acaba dilluns i no hi ha termini perquè s’aprovin definitivament. El diputat socialista Pere Joan Pons, ha explicat als micròfons d’IB3 Ràdio que s’han abstingut en la votació per aquesta qüestió: “no queda temps”.
Per la seva part, el Partit Popular no entén aquesta abstenció del PSOE. La diputada Marga Prohens, assegura que aquestes esmenes són una declaració d’intencions i que, a partir de la nova legislatura, intentaran que les millores siguin realitat de qualque manera.
A les esmenes, els hi han donat suport el PP, Ciutadans, Unides Podem, Coalición Canaria i el PNB. El PSOE i VOX s’han abstingut. Entre les mesures que no es podran dur a terme aprovades són aquesta ampliació de doblers tant per les Canàries, passar de 15 a 30 milions, i per les Balears, de 8 a 15. A més es farien extensives a Andalusia, Catalunya i València. Volien una bonificació del 50 per cent de les quotes de la Seguretat Social per contractes fitxes discontinus lligats al sector turístic, al de la distribució, transport i hostaleria.
Són Santa Margalida, Muro, sa Pobla, Pollença, Alcúdia, Felanitx, Campos, ses Salines, Formentera, Eivissa, Sant Josep, Santa Eulària, Maó i es Mercadal
Se sent enganyat per l'agència i abandonat pel Consolat espanyol
La Unitat de Diagnòstic Molecular i Genètica Clínica de l'Hospital Son Espases ha detectat aquesta variant que afecta només determinats llinatges menorquins
L'operatiu s'ha allargat poc més de mitja hora