La patronal de comerciants i empreses de serveis turístics de Mallorca, Acotur, i l’Associació d’Oci Nocturn de les Balears han presentat conjuntament un recurs contenciós administratiu contra la decisió del Govern de tancar els establiments de dos carrers de Platja de Palma i tres de Magaluf.
Les dues entitats han presentat, de manera conjunta, un recurs contenciós administratiu plantejant una mesura cautelaríssima sobre la resolució de la Conselleria de Salut, publicada al BOIB dimecres passat. El president d’ABONE, Jesús Sánchez, reitera el seu desacord amb la prohibició d’activitat a locals que tenen llicències en vigor. Demà presentaran una còpia del recurs als grups parlamentaris de VOX, Partit Popular i de Ciutadans.
Precissament, la Policia Local de Calvià ha aixecat actes de sanció a dos locals de Punta Balena, que no han respectat l’ordre de tancament des de divendres. Els propietaris dels locals s’arrisquen a multes d’entre 60.000 i 600.000 euros i la possibilitat del tancament del negoci.
Això en un cap de setmana en què almanco hi ha hagut dues bregues multitudinàries a Magaluf. Una d’elles va tenir lloc divendres vespre a Punta Balena, malgrat el tancament dels locals, com es veu a les imatges que han circulat a les xarxes.
L’altra brega ha estat aquesta matinada a l’avinguda de Magaluf i ha obligat la guàrdia civil a intervenir-hi. No hi ha detinguts. La policia també ha realitzat diverses actuacions aquest cap de setmana contra l’activitat de narcotràfic a la menuda a diversos carrers de Magaluf.
La seva principal reivindicació continua sent l'equiparació salarial amb la resta dels treballadors públics del seu sector, i exposen que la mitjana de diferència de sou és de 500 euros
Actualment, l'Agència de gestió de fronteres de la UE té més de 220 agents desplegats a Espanya, principalment a les Canàries o a la costa sud peninsular