El Govern obligarà els agents immobiliaris a inscriure’s en un registre per poder exercir legalment a les Balears. El conseller d’Habitatge, Marc Pons, ha consensuat aquesta mesura amb el Col·legi Oficial d’Agents de la Propietat Immobiliària de les Balears les principals associacions del sector.
Fins dia 12 de desembre, la Conselleria rebrà les propostes dels professionals i ciutadans per tal d’elaborar un decret que regularà el sector i que es preveu que pugui estar aprovat l’any 2020. El decret també exigirà als professionals tenir una formació mínima homologada, una garantia patrimonial i un local a les Balears. L’objectiu és posar fi a l’intrusisme i protegir els consumidors en un sector on un 70% dels agents que exerceixen no estan col·legiats ni associats.
Ha estat per casualitat que al mateix edifici del nucli costaner de Son Servera, on es va cremar ahir un pis, la Guàrdia Civil ha fet escorcolls i ha detingut una persona, vinculada als baixos