Mor un nin a Montuïri en ser atropellat a una casa de camp
Les primeres investigacions apunten a un accident domèstic
Els Tribunal Constitucional tomba la taxa sense efectes retroactius
112
Els ajuntaments de Menorca deixaran d’ingressar 6,7 milions d’euros per l’impost de plusvàlua. El Tribunal Constitucional ha tombat aquest gravamen que cobren els ajuntaments per la venda, la donació o l’herència d’un habitatge. Ha anul·lat la fórmula utilitzada per calcular l’impost, de manera que fa inviable que s’apliqui. No té efectes retroactius de manera que passarà factura als comptes municipals de l’any que ve.
A Menorca, l’Ajuntament de Sant Lluís serà el més perjudicat. Enguany ha ingressat un milió d’euros per aquest concepte, que representa el 7,5 % del pressupost total. És, de fet, la segona major font d’ingressos per a la majoria de consistoris després de l’IBI. A Maó la previsió per enguany és de 2,8 milions i a Ciutadella uns 800.000 euros. Ara caldrà reformular els comptes.
A Alaior, Es Castell i Es Mercadal ingressen anualment al votatnt de mig milió d’euros. El regidor d’Hisenda d’Alaior i també senador per Menorca, Tobal Marquès, critica la deixadesa del govern central i sosté que els darrers quatre no ha pres cap mesura per evitar l’impacte que suposa la decisió judicial en els comptes públics.
En el cas de Es Migjorn Gran, enguany s’ha disparat la seva recaptació per l’impost cobrat per part d’un hotel. Dels 100.000 euros anuals habituals, aquest 2021 l’ingrés es dispararà fins als 500.000 euros.
Les primeres investigacions apunten a un accident domèstic
Els sanitaris no han pogut salvar-li la vida
L'Ajuntament d'Alaior és l'únic de l'illa que encara no té aprovat el catàleg de camins
La mare de la víctima, la principal acusada, no s'ha presentat a la lectura del veredicte