Fan una sortida per celebrar els 20 anys de la Universitat Oberta per a Majors
Més de 70 alumnes de la Universitat Oberta per a Majors d’Eivissa han visitat la finca que té en custòdia el grup ecologista GEN-Gob, Can Toni d’en Jaume Negre. És un dels actes de celebració dels 20 anys d’aquesta universitat a l’illa. Els participants han pogut aprendre una mica més sobre les races autòctones, l’arquitectura tradicional i les tortugues de terra.
Amb aquest uc comencen els alumnes de la Universitat Oberta per a Majors d’Eivissa el recorregut per Can Toni d’en Jaume Negre, una casa del 1890 que va quedar abandonada fa 40 anys i que ara recupera el GEN. Ho fan per recordar com en Xomeu, el darrer propietari de l’habitatge, es comunicava amb els vesins. La primera parada la fan per visitar el sistema per emmagatzemar l’aigua.
Però el punt estrella de la visita són les tortugues de terra, que fins fa 40 anys es podien veure als camps i boscos d’Eivissa. Ara es crien en aquesta finca per recuperar-les. Solen viure de mitjana uns 80 anys.
Els alumnes de la Universitat Oberta per a Majors també poden apreciar l’interior de la casa pagesa, un autèntic viatge en el temps. Fins i tot s’hi pot veure una fotografia de Nova Iork de l’any 1920 on es veu un dels propietaris de la casa, que se’n va anar a fer les Amèriques.
El recorregut acaba amb una visita a les gallines autòctones i una gimcana per posar a prova els coneixements dels majors.
Una part del complex està ocupat i l'altra es prepara per començar la temporada turística
La víctima ha patit un accident amb una retroexcavadora