Localitzada la menor de 17 anys desapareguda a Palmanova
L'alerta per desaparició ha estat desactivada

És la primera edició d'aquests reconeixements que pretenen fomentar la creativitat en català i les rondalles entre els estudiants
11 centres educatius i més de 60 poesies i relats escrits per alumnes d’ESO i Batxillerat han participat en la primera edició dels premis Mallorca Jove. Uns guardons que avui horabaixa han repartit 2.400 euros en premis i que tenen com a principal objectiu fomentar la creativitat en català i les rondalles entre els escolars de Mallorca. Això sí, els joves escriptors han hagut de fer servir paraules tradicionals com “aperduar-se”, “braverol”, “vinclar”, “tumbaga” o “jaç”.
Els alumnes guanyadors han estat els següents: en la categoria de poesia d’educació secundària (Balanguera), Júlia Luis Torrent ha guanyat el primer premi i Carmen Juan de Sentmenat ha estat la segona finalista. Pel que fa a la categoria de poesia de Batxillerat (Pi de Formentor), Miquel Riera Mayor ha estat el guanyador i Marina Ramon la segona finalista. En la categoria de narativa d’educació secundària (Bearn), Abril Barceló ha guanyat el primer premi i Ariadna de Villalonga ha estat la segona finalista. Finalment, en la categoria de narrativa de Batxillerat (Joana E.), Sílvia Rigo ha estat la guanyadora i Ariadna Sastre la segona finalista.
El president del Consell de Mallorca, Llorenç Galmés, ha entregat els premis als alumnes premiats i ha destacat que els alumnes tenen “entre les seves mans la responsabilitat i la missió de continuar les tradicions i la nostra llengua per a les futures generacions”. Galmés ha assegurat que farà feina perquè els més joves de Mallorca coneguin “les nostres arrels, la llengua pròpia i el lèxic típic de les rondalles”.
L'alerta per desaparició ha estat desactivada
La zona roman amb bandera groga mentre cerquen l'animaló
Continua la incògnita, mentre s'especula quina espècie pot haver causat el que no sembla una mossegada
Després d'un mes, l'home de 54 anys ha estat traslladat a planta