L’IB-Salut sancionarà els conductors que es neguin a conduir les noves ambulàncies
Javier Ureña ha explicat que els conductors ja conduïen vehicles de més de 3.500 quilos quan feien feina per a l'anterior empresa
El Consell de Mallorca per la seva banda assegura que utilitza materials totalment homologats
La Plataforma Antiautopistes denuncia un presumpte ús d’escòries tòxiques procedents de la incineradora de Son Reus per fer el desdoblament de la carretera Campos – Llucmajor. Si bé, la utilització d’aquests materials és legal i està recollit en el Pla de Residus de Mallorca i en la nova Llei de Residus, el seu ús s’ha de fer sota un control exhaustiu. Sobretot per evitar infiltracions als aqüífers dels lixiviats. A més, asseguren que els treballadors haurien de disposar de material de protecció apropiat per fer la seva feina.
Els activistes demanen a Medi Ambient que intervengui i aclareixi la legalitat d’abocar centenars de tones sense impermeabilització de la terra. Uns fets que no estan prevists ni en l’Estudi d’Impacte Ambiental ni el de Seguretat i Salut.
«Encara que l’ús d’escòries com a material per a l’obra pública sigui legal, entenem que l’ocultació amb què s’estan duent a terme aquests dipòsits a l’autopista de Campos podria amagar un gravíssim atemptat contra la salut dels treballadors, la salut pública, el medi ambient i les generacions futures. Exigim al Consell transparència, dades i una resposta clara a aquestes preguntes», han sentenciat.
El Consell de Mallorca per la seva banda assegura que utilitza materials totalment homologats. En un comunicat explica que els ecoàrids són un material reciclat utilitzat a les obres civils que substitueixen un àrid natural, evitant així que s’hagin d’utilitzar materials procedents d’una pedrera. Destaquen que l’ús d’ecoàrids només s’ha fet en un tram de prova de 200 metres i que permetrà estalviar 1.440 tones de material de gravera.
Javier Ureña ha explicat que els conductors ja conduïen vehicles de més de 3.500 quilos quan feien feina per a l'anterior empresa
Els fets han ocorregut devers les 14.00 hores d'aquest dilluns, al carrer del General Riera de Palma
Consulta el creixement poblacional al conjunt de l'arxipèlag amb gràfics interactius
La Policia Local de Palma es troba a l'espera del certificat mèdic que confirmi la declaració de l'home, d'uns 50 anys, el qual va donar negatiu en alcohol i drogues