X

Els apicultors demanen més controls de qualitat de la mel

Alerten que la llei permet mescles amb xarops

02/02/2025

Els apicultors demanen més controls de qualitat de la mel

43

Més de la meitat dels controls que es fan a Espanya de mels importades determinen que, en realitat, no són mels. Són mescles amb xarops, que procedeixen de països com la Xina. Les lleis europees permeten aquesta mescla, però els apicultors troben es genera competència deslleial amb el seu producte natural.

Els productors calculen que produir mel a les Balears pot costar entre 8 i 12 euros per quilo, sense comptar les despeses d’embalatge, transport i altres. El preu de venda que s’ha de posar perquè el producte sigui rendible ha d’estar entre els 15 i els 30 euros per quilo. Comprar per davall d’aquest preu és un senyal d’alerta, d’estar enfront d’un producte mesclat, i demanen més controls.

Segons la Conselleria d’Agricultura, a les Balears es fan més controls i, cada any, es reben més denúncies. El 2024, es feren 47 inspeccions oficials de mel i s’iniciaren 32 expedients sancionadors. En general, els productors fan referència a noms geogràfics, quan ja hi ha denominacions d’origen protegides.

La Conselleria continua amb el programa de control anual. Vigila tant la producció local com les mels foranes que s’introdueixen en el mercat i que poden estar adulterades.

02/02/2025

Comentaris:

(*) Camps obligatoris

EL MÉS LLEGIT