Nova detenció d’El Ico per presumptament apunyalar un home i agredir la seva parella a Son Banya
Aquesta és la tercera detenció de Francisco Cortés en les darreres setmanes
Asseguren que el problema més gran es dona a zones urbanes com la ciutat d'Eivissa, on la meitat del municipi està en zona amb risc d'inundació
Els arquitectes de les Pitiüses critiquen la legalització de cases en sòl rústic a zones inundables perquè consideren que les solucions que s’haurien de prendre són globals i no recaure en els propietaris. Destaquen que no s’hauria d’edificar en àrees amb risc d’inundació.
Els murs que s’haurien de construir a habitatges fora d’ordenació a zones inundables en sòl rústic tendrien un impacte sobre el paisatge i contradirien la normativa actual. “Veient el que ha passat a València farien falta murs de metre i mig d’altura, però això és contradictori amb la normativa a sòl rústic, que exigeix que els tancaments siguin amb murs de pedra seca o amb una tanca d’altura màxima d’un metre”, diu la presidenta dels arquitectes pitiüsos, Carmen Navas-Parejo.
Els arquitectes consideren que les mesures que s’haurien de prendre per mirar de prevenir danys en cas d’inundació haurien de ser globals i no individuals de cada propietari. Destaquen que només entre un 5 i un 10 per cent de les zones inundables estan al sòl rústic.
Però el problema més gran es dona a zones urbanes com la ciutat d’Eivissa, on la meitat del municipi té risc d’inundació. La zona és molt àmplia i va del carrer de Bartomeu Rosselló fins a Talamanca, amb infraestructures com la central elèctrica o els ports esportius. En tot cas si s’haguessin de llevar les edificacions actualment construïdes, el cost seria impensable.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
Aquesta és la tercera detenció de Francisco Cortés en les darreres setmanes
Malgrat la proximitat del foc a l'aeroport de Son Santjoan, l'operativa aèria continua desenvolupant-se amb normalitat i els vols no s'han vist afectats
Serà una vegada conclogui el procés d'enquadrament, que determinarà el nivell que correspon a cada treballador en funció de la seva trajectòria i la seva antiguitat