Un iot de 64 metres d’eslora encalla a una seca des Pujols, a Formentera
La propietat creu que no té danys estructurals i la vol extreure amb maniobres d'arrossegament

"15 o 20 anys és el temps que necessitam per posar en el parc de l'habitatge, l'habitatge necessari", segons Bernat Nadal, el degà del col·legi d'arquitectes
Per posar remei a la manca d’habitatge aquí a les Illes fa falta, tornen a dir els arquitectes, polítiques urbanístiques, sobretot, duradores.
“15 o 20 anys és el temps que necessitam per posar en el parc de l’habitatge, l’habitatge necessari“, segons Bernat Nadal, el degà del col·legi d’arquitectes.
I deixar de banda les diferències ideològiques entre els partits polítics.
Altres iniciatives, apunten, podrien ajudar a sortir del pas. Com, per exemple, la reconversió dels hotels obsolets o, com apunten els hotelers, limitar el lloguer vacacional als edificis plurifamiliars.
Però després d’un any en què s’ha agreujat encara més la falta d’habitatge assequible a les Illes, els arquitectes estiren l’orella als governants.
“Estam a un nombre d’habitatges públics molt baixos, no només a dins l’Estat, sinó en l’àmbit europeu“, com ha recordat Joan Cerdà, president de la demarcació de Mallorca COAIB.
Fa falta més habitatge de protecció oficial; en cas contrari, alerten, serà del tot impossible solucionar la crisi de l’habitatge.
La propietat creu que no té danys estructurals i la vol extreure amb maniobres d'arrossegament
Segons assenyalen, la infraestructura condiciona el creixement d'un sector amb demanda, diuen, d'aquestes embarcacions recreatives de grans dimensions
Els protocols festius inclouen un règim sancionador que defineix les infraccions