Socis del Club Nàutic del Portitxol s’oposen al projecte de reforma de les instal·lacions
Asseguren que és una operació que atreu embarcacions de gran eslora
D'altra banda, les nàutiques menorquines critiquen que la licitació al varador d'en Reynés dificulta la participació d'empreses locals
Sense els seus 163 amarraments, no hi ha club. Aquesta és la premissa que els associats al Club Marítim de Maó tenen clar. S’han acabat els dos anys de concessió, està a punt d’acabar-se l’any de pròrroga i d’aquí a quatre mesos tot torna a sortir a concurs. Temen que només es valori l’oferta econòmica i no la feina social i esportiva que fan. Amb més de 800.000 euros invertits en esport, asseguren que aquesta tasca només és possible gràcies als ingressos dels amarraments.
Ara volen fer una inversió de 5 milions per renovar els pantalans, però reclamen una concessió a més anys per garantir estabilitat. La petició a Autoritat Portuària és clara: que no guanyi qui paga més, sinó qui més aporta al territori.
En aquest mateix sentit, l’associació menorquina d’empreses nàutiques es mostra preocupada per les bases del concurs públic dels amarraments entre el varador d’en Reynés i cala Figuera de Maó. Expressen que les condicions tècniques, econòmiques i administratives que reclama l’autoritat portuària fan molt difícil la participació d’empreses locals. Per això, demanen reunir-se urgentment amb aquesta administració per tractar els punts més controvertits d’aquesta nova licitació.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
Asseguren que és una operació que atreu embarcacions de gran eslora
Els convocants recorden que la protesta és contra el model econòmic, no contra els turistes
El Banc Central Europeu ha triat 10 dissenys finalistes sobre dues temàtiques, cultura europea o patrimoni natural