Una església de Palma transforma el seu santuari en un espectacle audiovisual inèdit
'Elements, el batec de la vida' és la primera experiència immersiva de pagament que es fa dins un temple mallorquí, fusionant l'arquitectura sagrada i l'art digital
Augmenta a 39 el nombre de víctimes mortals
Un miler d’efectius continuen fent feina cercant supervivents sota les runes del pont Morandi, a Gènova. Les autoritats han confirmat que el nombre de morts augmenta a 39. Hi ha, a més, 16 ferits, dotze dels quals en estat greu. Tot Itàlia es demana com ha pogut succeir.
Els serveis de rescat fan feina contra rellotge. Cerquen supervivents i intenten netejar la zona zero de la catàstrofe amb la màxima celeritat. Els bombers temen que un nou esfondrament afecti les cases que hi ha sota el viaducte. Els ferits no s’avenen de la sort que han tingut.
El Govern assenyala la concessionària
El govern italià s’ha traslladat a Gènova per reunir-se de manera extraordinària i decidir quines mesures prendre. El ministre d’Infraestructures ja ha anunciat la intenció de retirar la concessió a l’empresa que explota l’autopista que, ahir, a darrera hora, va admetre que feia feines de manteniment al pont. També li podrien imposar una multa de fins a 150 milions d’euros.
La concessionària és el blanc, avui, de totes les crítiques… però alguns enginyers ja han afirmat que feia anys que alertaven del mal estat del pont. N’hi ha que denuncien, fins i tot, problemes estructurals i l’ús de material defectuós en la seva construcció, fa 51 anys.
La Fiscalia de Gènova ja ha obert la investigació i ha indicat que treballa en la hipòtesi d’un error humà.
El sinistre ha reobert el debat sobre l’estat de les infraestructures a Itàlia. En els darrers cinc anys, s’han esfondrat cinc ponts més arreu del país.
'Elements, el batec de la vida' és la primera experiència immersiva de pagament que es fa dins un temple mallorquí, fusionant l'arquitectura sagrada i l'art digital
La musicòloga Bàrbara Duran publica "Cant i treball a Mallorca", una investigació sobre la música popular dels anys 30 a partir del quaderns de Baltasar Samper
Alguns dels animals que hi havia han mort
A partir de l'any que ve, el pàrquing només obrirà de març a octubre