L'Ajuntament de Ciutadella celebra un ple extraordinari dilluns per avaluar la situació
La situació a Menorca és delicada perquè ara mateix dobla la taxa d’incidència de la resta d’illes. Els brots originats o estesos aquestes dues darreres setmanes ja sumen prop de 600 positius i 8.000 contactes estrets. Salut ha notificat aquest dijous un nou rècord de contagis a Menorca, 79 en un sol dia, i ja són 271 els casos actius a l’illa. La meitat corresponen a Ciutadella, en bona part pel brot importat i estès els dies de Sant Joan entre joves de 16 a 21 anys. Una de cada cinc proves que es realitzen en aquesta població confirmen un positiu. Tant és així que la taxa d’incidència de la malaltia entre els joves de fins a 29 anys arriba ja als 811 casos per cada 100.000 habitants.
En tan sols 9 dies, els casos s’han multiplicat per dotze, la qual cosa ha obligat Salut a reforçar l’atenció domiciliària. També s’ha intensificat el rastreig dels contactes estrets, que ja afectaria unes 5.000 persones. L’Ajuntament de Ciutadella celebrarà dilluns un ple extraordinari relatiu a les causes de la situació sanitària de la població.
Segons fonts de la Guàrdia Civil, el succés ha ocorregut a les 17.45 hores en un establiment de menjar tradicional molt conegut
El succés, segons la informació del SAMU, ha tengut lloc aquest dilluns matí
Es tracta d'un britànic de 40 anys