Mor un home en caure d’un penya-segat a Cala Sant Vicenç mentre pescava amb el seu net
La víctima és Gaspar Rosselló, professor, gestor universitari i figura destacada del món acadèmic lligat a la Universitat de Barcelona

Asseguren que la gestió aèria en mans privades implicarà una reducció del personal i el tancament dels aeroports manco rendibles
Els controladors aeris de Son Sant Joan, així com treballadors del centre de control, s’han concentrat a l’aeroport de Palma per mostrar el seu rebuig al procés de privatització de la torre de control. En cas de tirar endavant, això suposaria una reducció de la plantilla quan el que fa falta, asseguren, és ampliar-la fins a un 20%. Actualment en són una cinquantena.
Defensen que Enaire, l’entitat pública encarregada de la gestió de la navegació aèria a Espanya, continuï al capdavant del servei. La portaveu del sindicat USCA, Beatriz González, assegura, en aquest sentit, que Enaire és el proveïdor més segur d’Espanya i dels millors de tot Europa. “Nosaltres entenem el servei de control com un servei públic i una xarxa en la qual aeroports més lucratius compensen altres que no ho són tant. Si continuam rompent aquesta xarxa, podríem arribar a veure el tancament d’aeroports manco rendibles, amb el consegüent impacte en l’àmbit social i laboral d’aquells territoris”, assegura González.
El responsable de la secció sindical de CCOO a l’aeroport, Miquel Àngel Flexas, apunta que la privatització no és més que una “precarització” dels llocs de feina i una manera de posar a seguretat en dubte. El sindicat rebutja qualsevol tipus de privatització i ha anunciat que, en cas que el procés tiràs endavant, no descarten noves mobilitzacions més multitudinàries, amb tot el personal d’Aena, fins i tot en temporada alta.
A la protesta celebrada aquest dijous, també s’han mobilitzat els bombers aeroportuaris. Ells ja fa un temps que foren privatitzats. Reclamen revertir la seva situació per, així, poder garantir la seguretat a l’aeroport.
La víctima és Gaspar Rosselló, professor, gestor universitari i figura destacada del món acadèmic lligat a la Universitat de Barcelona
S'han trobat algunes restes de l'aparell, però es desconeix fins i tot quants ocupants duia l'aeronau
Dues avaries diferents provoquen problemes i retards en totes les línies de tren
Una dona ha mort i altres tres persones més, entre les quals dos policies, han hagut de ser atesos pel 061