Els distribuïdors de begudes i alimentació d’Eivissa asseguren que el consum ha baixat un 10% aquesta temporada i que hi haurà un tancament anticipat de bars i restaurants després d’anys de bonança. S’ha notat aquesta davallada de la demanda també als hotels. En alguns casos han tengut només un 30% d’ocupació entre setmana.
La distribuïdora Aves Chico, una de les més potents d’Eivissa, assegura que el consum als bars i restaurants ha baixat un 10%. El mercat del luxe s’ha mantengut, però davallen els productes de gamma mitjana i baixa.
El president dels majoristes d’alimentació de PIMEEF, Saúl Madrid, assegura que els turistes han reduït la despesa i prioritzen l’oci nocturn. Assegura que han baixat bars i restaurants, però els supermercats s’han mantengut o fins i tot han augmentat lleugerament.
Una empresa de seguretat privada hi fa ara la instal·lació d'una sèrie de mesures electròniques obligatòries per a les joieries que suposen una inversió per a ella de fins a 10.000 €