Primera intervenció de l’helicòpter Milana dels Bombers de Mallorca a un incendi a Manacor
El foc, que bàsicament ha afectat finques agrícoles, ha obligat a desallotjar diversos veïns que encara no han pogut tornar a la zona

La normativa afectarà inicialment les caravanes i, especialment, el sector de lloguer de cotxes
Aquest dimarts, el ple del Parlament ha debatut la norma que farà limitar l’entrada de vehicles a l’illa d’Eivissa. A fora de la cambra, mentre els ecologistes desconfien de l’abast d’aquesta proposta, entre els propietaris de lloguer de cotxes hi ha diversitat d’opinions. Està previst que la llei entri en funcionament el primer de juny de 2025 i que inicialment afecti les caravanes i, especialment, el sector de lloguer de cotxes.
La llei de control d’afluència de vehicles a Eivissa neix amb un ampli consens. L’acord entre el PP i el PSOE dona garanties a la proposta legislativa. A l’arc parlamentari, només s’hi oposa Vox.
Els grups ecologistes demanen una norma que sigui valenta i efectiva. En l’àmbit empresarial, la patronal del lloguer de vehicles carrega contra una llei que pot limitar drets fonamentals com el de lliure circulació i el dret a la competència. Amb tot, les petites empreses locals del sector reben la norma amb satisfacció i creuen que cal protegir les empreses que tributen a l’illa.
Al carrer, hi ha unanimitat en la necessitat de restringir el trànsit. La pròxima temporada, el Consell regularà especialment l’entrada de caravanes, exigint una reserva de plaça en un càmping, i de cotxes de lloguer. Les multes seran de fins a 30.000 euros.
El foc, que bàsicament ha afectat finques agrícoles, ha obligat a desallotjar diversos veïns que encara no han pogut tornar a la zona
Els promotors han esperat 45 anys per poder urbanitzar
La Federació Balear d'Espeleologia acusa la Societat Espeleològica Balear i la Direcció General de Medi Natural de causar danys en una cavitat de la Xarxa Natura 2000
Demanen recuperar els drets perduts durant l'etapa concursal de l'empresa, en què la plantilla va renunciar al 25% del seu salari