Topa contra diversos cotxes i intenta agredir una conductora a Sant Lluís
S'investiguen les causes de l'accident

Els sindicats alerten de l'augment dels Expedients de Regulació d'Ocupació pels primers símptomes d'alentimet de l'economia
La tendència a l’alça -encara tímida- dels Expedients de Regulació d’Ocupació a les empreses de les Balears ja es nota l’any 2018, tot i que ja s’apunta un lleuger increment just un any abans, els darrers mesos del 2017. L’any passat es tramitaren 90 ERO i el 2017, 81. El nombre de treballadors acomiadats fregà, en total, els 1.170. Així, els expedients tornen a créixer a les Illes per primera vegada des del 2012, any en què es tramiraten gairebé 440 ERO i més de 3.000 treballadors perderen la feina o reduiren la jornada. Un dels pitjors anys des de l’esclat de la crisi econòmica, el 2008.
Si miran les dades més actuals, cal destacar que fins el mes d’octubre d’enguany, s’han registrat 37 ERO, segons dades de la Conselleria de model Econòmic i Treball. Ara bé, un dels expedients més mediàtics, el de Thomas Cook, encara no està inclòs dins l’estadística i en coneixerem els detalls aquest mateix més de desembre.
Els sindicats estan expectats i atribueixen aquest increment a la incertesa econòmica. Constaten que hi ha empreses que comencen a reduir plantilles, en previsió del que pugui succeir. Recorden els casos més recents d’acomiadaments de treballadors al sector de la banca. La secretaria d’ocupacio i formacio de Comissions Obreres, Yolanda Calvo, assegura que en el sector turístic, ja hi ha hotels que han començat a anunciar EROs i regulacions de plantilla. Sobretot a la zona de Palmanova-Magaluf. Per tot plegat, la Conselleria de Model Econòmic i Treball avisa que es mantidrà atenta davant possibles moviment d’ajustament i acomiadament de plantilles a les empreses. En aquest sentit, la directora general de Treball, Virginia Abraham, explica que cal analitzar si l’anunci d’EROs a hotels és conseqüència de la fallida de Thomas Cook.
Tot i que la tendència dels expedients aquests dos darrers anys va lleugerament a l’alça, el 2018 es van registrar xifres similars a les d’abans de la crisi econòmica. El 2008 hi havia 581 empleats afectats i l’any passat, 580. A més, han millorat els expedients per extinció total.
Escoltau aquí la notícia completa
S'investiguen les causes de l'accident
En arribar els sanitaris d'emergències, han trobat el presumpte agressor ferit per arma de foc i l'han traslladat en estat greu a l'Hospital de Son Espases
La víctima, de 79 anys, va morir aquest dimecres a conseqüència dels trets del seu marit, de 82, amb una escopeta de caça, amb la qual després es va ferir ell mateix
L'home, de 82 anys, ha passat a disposició judicial i s'ha acollit al seu dret a no declarar