Els Estats Units destinaran 40.000 milions de dòlars a Ucraïna per fer front a la guerra
La mesura ha estat secundada per tots els senadors demòcrates i gairebé tots els republicans
134
El Senat dels Estats Units ha aprovat aquest dijous per àmplia majoria un gran paquet de 40.000 milions de dòlars en ajuda militar i humanitària perquè Ucraïna faci front a la invasió russa del seu territori. La mesura, que ha estat avalada amb el vot a favor de 86 senadors enfront d’11 en contra i que ja havia estat aprovada prèviament per la Cambra de Representants, serà signada pròximament pel president dels Estats Units, Joe Biden, per a la seva entrada en vigor.
Els recursos aprovats pel Congrés són fins i tot superiors als 33.000 milions de dòlars que Biden havia sol·licitat a l’abril als legisladors per a fer costat a Ucraïna en la guerra amb Rússia. En un comunicat, Biden ha agraït al Partit Demòcrata i al Republicà per aprovar un paquet que permetrà “enviar encara més armes i municions per a Ucraïna“. “Junts, amb la contribució dels nostres aliats de l’OTAN, mantindrem el flux d’assistència en seguretat, suport econòmic, aliments i ajuda humanitària cap a Ucraïna, enfortint-la en el camp de batalla i en la taula de negociacions”, ha dit.
La mesura ha estat secundada per tots els senadors demòcrates i gairebé tots els republicans, a excepció de 11, la majoria pròxims a l’expresident Donald Trump (2017-2021). El mateix paquet va ser aprovat la setmana passada per la Cambra de Representants per 368 vots a favor i 57 en contra. Encara es desconeix quan serà signat per Biden, qui avui ha començat una gira per Corea del Sud i el Japó, però s’espera que sigui en els pròxims dies.
“Amb aquesta aprovació, el Senat pot dir-li al poble ucraïnès que l’ajuda ja està en camí. Ajuda important, que podria servir perquè els ucraïnesos surtin victoriosos”, ha expressat davant el ple el líder dels demòcrates al Senat, Chuck Schummer. Per part seva, el dirigent dels republicans, Mitch McConnell, ha afirmat que l’ajuda a Ucraïna “és molt més que caritat”, ja que “la seguretat dels Estats Units i els seus principals interessos estratègics estaran determinats pel resultat d’aquesta lluita”.
L’aprovació d’aquests 40.000 milions de dòlars arriba en esgotar-se el paquet de 13.600 milions d’ajuda que va aprovar el Congrés estatunidenc al març, després que Rússia iniciés la invasió d’Ucraïna. Precisament, el Departament d’Estat va anunciar dimecres l’enviament dels últims 100 milions de dòlars d’aquest paquet, destinats a artilleria i radars
EL MÉS LLEGIT
societat
La seva principal reivindicació continua sent l'equiparació salarial amb la resta dels treballadors públics del seu sector, i exposen que la mitjana de diferència de sou és de 500 euros
societat
Els altres tres detinguts en la darrera operació contra el narcotràfic a Son Banya han quedat en llibertat
economia
Es coneix com a Verifactu i, segons la normativa antifrau, estan obligades a incorporar-lo a partir de l'any que ve
societat
S'han hagut de desviar 8 vols a Eivissa, Maó i Barcelona