Estats Units ha superat el mig milió de morts per la covid-19 i és el país del món més afectat per la pandèmia, amb més de 28 milions de casos confirmats. El president, Joe Biden, n’ha homenatjat les més de 500.000 víctimes al mateix temps que el seu govern accelera la campanya de vacunació.
Acompanyat per la vicepresidenta Kamala Harris, Biden ha recordat els desapareguts amb un minut de silenci i amb l’encesa d’espelmes en el pòrtic sud de la Casa Blanca. A més ha ordenat que les banderes de tots els edificis federals del país i de les ambaixades a l’estranger onegin a mig pal els pròxims cinc dies en senyal de dol.
Biden ha recordat que aquestes víctimes en un sol any per la pandèmia superen els estatunidencs morts en la primera i la segona guerres mundials i la guerra de Vietnam conjuntament.
La seva principal reivindicació continua sent l'equiparació salarial amb la resta dels treballadors públics del seu sector, i exposen que la mitjana de diferència de sou és de 500 euros