El valencià Carlos Sancho, guanyador de les I Jornades Internacionals de Direcció de Banda
Ha estat seleccionat d'entre una vintena de directors amateurs. Oferirà un concert el mes de juny a la Misericòrdia
Els hereus tenen mal de fer saber quins comptes tenia el difunt i a on. Els comptes inactius passen a la Hisenda Pública al cap de 20 anys
Contrasenyes i empremtes faciliten les operacions al client. Però la banca digital total, sense rastre de llibretes ni cartes en paper, pot resultar una complicació per als hereus quan l’usuari mor, perquè molts de pics, desconeixen, fins i tot, quins comptes bancaris tenia el difunt.
Joan Planas, advocat expert en herències de PATRIUM, explica que, per exemple, heretar bitcoins és pràcticament impossible i que el tràmit per identificar-se com a hereu per reclamar la informació a l’Agència Tributària de quins comptes bancaris manejava el difunt, resulta complex i, de vegades, gairebé inaccessible.
Per protecció de dades, els bancs només informen els hereus identificats com a tals quan aquests requereixen la informació. En un tràmit ràpid, els hereus sí que es poden informar de qualsevol pòlissa de vida subscrita pel difunt gràcies al registre d’assegurances de vida.
Planas assegura que ni els bancs ni l’administració no estan interessats a ser més transparents, ja que les entitats bancàries continuen cobrant les comissions de compte inactiu i, al cap de 20 anys, aquests fons passen a Hisenda, que ha ingressat prop de 300 milions d’euros en una dècada per aquest concepte.
Així mateix, l’expert recomana especificar al testament els comptes bancaris que manejam, una pràctica que, de fet, no és habitual. A més, recorda que només prop de la meitat de la població té fet testament.
Ha estat seleccionat d'entre una vintena de directors amateurs. Oferirà un concert el mes de juny a la Misericòrdia
Un dels cupons venuts ha estat premiat amb 500.000 euros i quatre més amb 35.000 euros cadascun
Durant la jornada, s'han arribat a registrar ones de fins a 13 metres
L’Audiència de Palma reprèn el judici amb jurat per la mort de la criatura el 2023; demanen presó permanent revisable per a la mare i l’oncle