Barrumbada en pocs minuts a Eivissa i Mallorca
L'Aemet ha activat, entre les 08.00h i les 11.00h, l'avís taronja a la Tramuntana, est i sud de Mallorca; ara només està activat l'avís groc a Menorca
La recomanació per als consumidors arran de les pujades contínues amb el preu de l'electricitat és que cenyir-se a les franges horàries més assequibles
Aquesta matinada ha començat l’horari d’hivern. A les 3 de la matinada hem retardat el rellotge una hora. Això vol dir que a partir d’ara tindrem més llum els dematins, però manco els vespres. Per tant, els experts ja preveuen que no hi haurà estalvi energètic.
La recomanació per als consumidors arran de les pujades contínues amb el preu de l’electricitat és que se cenyeixin a les franges horàries més assequibles.
Alfonso Rodríguez, President de Consubal, assegura que és recomanable traslladar el consum els caps de setmana i que fer-ho suposa un estalvi energètic immediat.
Una mesura a vegades difícil de seguir, sobretot, si als capvespres ja es fa vida a les cases. “Molta gent ens diu que han duplicat la factura. Això, al final, si el consum normal era de 75 euros ara passa a 120-140 euros”, diu Biel Tortellà, Membre de la Junta Directiva d’Asinem.
Les millores a les llars suposen un estalvi, però reconeixen que per ara no sempre surt a compte. “El canvi a tecnologia LED, la més efectiva avui dia, emissors de baix consum… tothom et demana com pot estalviar”, explica Tortella.
Si bé el canvi d’hora es feia, fa anys, per estalviar, això ara només ho poden fer les grans empreses i optimitzant. “Lògicament les empreses el que volen és planificar i un marc estable i a partir d’aquí intenten optimitzar la seva estructura de despesa”, diu Antonio Alcover, vicesecretari del Col·legi d’Economistes.
Rentadores, microones i rentaplats són els electrodomèstics que més consumeixen. Per estalviar, aconsellen desendollar aparells com els rúters i televisors.
L'Aemet ha activat, entre les 08.00h i les 11.00h, l'avís taronja a la Tramuntana, est i sud de Mallorca; ara només està activat l'avís groc a Menorca
Són Santa Margalida, Muro, sa Pobla, Pollença i Alcúdia, Felanitx, Campos, ses Salines, Formentera, Eivissa, Sant Josep de sa Talaia, Santa Eulària des Riu, Maó, es Mercadal
En un informe recomana cercar alternatives i el Ministeri apunta a una solució en superfície
La batlessa, Xisca Lascolas, afirma que s'estan investigant aquests nous casos, però demana a les víctimes de robatoris que no ho denunciïn públicament a les xarxes socials i que ho facin davant la Policia Local o la Guàrdia Civil