Investiguen l’aparició de tres cadàvers surant en aigües de les Balears
Un dels cossos ha estat localitzat a la platja de ses Estaques, a Santa Eulària des Riu

Els consells insulars tenen en marxa diferents cartes arqueològiques subaquàtiques
El Cabrera XIV és, per ara, el derelicte millor conservat de les Illes Balears. Fa 1.700 anys va partir, amb tota probabilitat, de Tunísia i es dirigia a un port del Llevant de la Península quan no se sap ben bé com va naufragar en aigües de Cabrera a més de 70 metres de profunditat i carregat amb unes 2.000 àmfores que s’utilitzaven per transportar-hi salsa de peix. La seva extraordinària conservació es deu, segons els experts, a trobar-se dins les aigües protegides del Parc Nacional de Cabrera enfora de les mans dels expoliadors.
Topografiar els fons de les aigües balears, per tal de crear, d’identificar, investigar, difondre i protegir aquest patrimoni és l’objectiu de les cartes subaquàtiques que desenvolupen cada un dels consells insular. Àmfores, àncores, estructures portuàries i derelictes amb més de 100 anys d’antiguitat es considera resta arqueològica. Els experts creuen que a les nostres aigües n’hi ha centenars.
Unificar els criteris de les cartes arqueològiques subaquàtiques és fonamental per poder crear un gran atles i per això els experts consideren necessari la creació d’un centre d’arqueologia subaquàtica.
Un dels cossos ha estat localitzat a la platja de ses Estaques, a Santa Eulària des Riu
La propietat creu que no té danys estructurals i la vol extreure amb maniobres d'arrossegament
Segons assenyalen, la infraestructura condiciona el creixement d'un sector amb demanda, diuen, d'aquestes embarcacions recreatives de grans dimensions