Un jove, molt greu en ser atropellat a la carretera entre Lloseta i Inca
Ha estat conduït a Son Espases, en comptes de l'hospital d'Inca, a causa del seu estat
La comunitat destina 195 milions d'euros a atenció per a la depència i els experts alerten que el pressupost s'haurà d'incrementar de manera notable
Els experts alerten que les Balears s’han de preparar per a un autèntic tsunami de necessitats d’una població de cada vegada més envellida. Pronostiquen que al 2030 un terç de la població espanyola tendrà més de 65 anys. Hores d’ara, una de cada cinc persones majors de 65 anys és dependent. I entre les que tenen més de 85 anys, una de cada dues ha de menester ajuda per vestir-se, per rentar-se o per menjar.
El sistema d’atenció a la dependència va començar el 2008 i des de llavors ençà les prestacions donades a les Balears han crescrut un 650% però encara queda molt per fer. És imprescindible preparar-se per a l’envelliment poblacional.
La comunitat destina 195 milions d’euros a atenció per a la depència i els experts alerten que el pressupost s’haurà d’incrementar de manera notable. Segons els experts, l’atenció als dependents del futur ha de contar amb les noves tecnologies i ha de ser més domiciliària. Tenir casa pròpia és precisament l’objectiu d’el programa d’intress per a majors de 60 anys vulnerables, una iniciativa d’habitatge compartit.
Ara, àngel i els seus companys de pis paguen cada un poc més de 300 euros i tenen accés al dinar d’un casal pròxim. El programa també combatre la solitud.Per a Toni i als seus companys, compartir pis els permet tenir ca seva.
Ha estat conduït a Son Espases, en comptes de l'hospital d'Inca, a causa del seu estat
Pare de dos fills, Quesada es va donar a conèixer a les xarxes socials per compartir sense filtres el seu dia a dia amb la malaltia
Les aules tenen goteres i l'escala d'emergències està precintada
Els treballadors asseguren que se senten indefensos per la manca de representats legals